REC2190485 |
Guia per al docent novell |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/3/2024 - 31/3/2024 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Universitària Martí l'Humà
|
| |
|
Curs a distància (telemàtic) |
| |
Tipus activitat |
18MH Guia per al docent novell
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/03/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
80
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs ofereix al docent eines pel bon funcionament de l’aula. Dona a conèixer els diferents aspectes que configuren la gestió d’aula i com intervenir en cada un d’ells: Des de la pròpia motivació professional, el treball de les emocions per incidir en el comportament de l’alumnat, estratègies concretes per al bon funcionament de la docència i la tutoria i la relació amb les famílies.
Metodologia:
Formació asincrònica amb la plataforma Moodle: 36 hores + 4 hores de treball personal.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
Publicitat:
Mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
Preu: 80 €
|
| |
Objectius |
• Aprendre la importància del propi estat d’un mateix per incidir positivament en els altres.
• Descobrir el potencial d’aplicar estratègies de gestió d’aula en benefici de l’alumnat, de l’equip docent i d’un mateix.
• Aprendre estratègies de gestió de grup per fomentar la convivència, l’atenció a la diversitat i la coeducació.
• Donar recursos per tenir relacions positives amb les famílies.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: El rol del docent: la importància del docent líder.
1.1. Estil docent per a una bona gestió d’aula.
1.2. Motivacions per liderar l’aula.
1.3. Estratègies del líder efectiu.
1.4. Liderar per a tots els alumnes.
Mòdul 2: Les emocions dins l’aula.
2.1. El conflicte a cada etapa.
2.2. Coeducació i perspectiva de gènere.
2.3. Documents de centre: NOFC, PdC i PAT
2.4. Educació emocional per a la inclusivitat.
Mòdul 3: Estratègies de gestió d’aula.
3.1. Assertivitat i empatia.
3.2. Escola activa i Programació Neurolingüística.
3.3. Clima positiu: reflexió i espai mindfulness
3.4. Organització d’aula per a la convivència.
Mòdul 4: Comunicació eficient.
4.1. Relació amb les famílies: què, com i quan comunicar-se.
4.2. L’ús de les vies de comunicació ràpides: mail, telèfon, whatsapp…
4.3. Com relacionar-se amb altres especialistes: treball en xarxa per a la diversitat.
4.4. Docents que deixen marca.
|
| |
Formador/a |
Mireia Valdés Llonch
|
| |
Avaluació |
Avaluació de l’aprofitament :
• Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents models de gestió de grups i de lideratge i reflexionar sobre la incidència de cada un d’ells en els centres educatius i en la pròpia pràctica docent.
• A partir de l’exposició d’un cas justificar quines estratègies i documents de centre es faran servir per a la resolució d’un cas de gestió d’un grup-classe amb problemes de conducta.
• Cal elaborar un document on es representin maneres de gestionar les relacions amb les famílies, partint d’un supòsit fictici.
• Elaborar un pla estratègic d’autoavaluació de la tasca del docent amb relació a situacions reals de cohesió i coeducació en centres educatius.
Avaluació de la satisfacció :
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
• Elaboració del 100 % de les activitats proposades
• Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
• Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
|
| |
E-mail |
coordinacioauladocents@fumh.cat
|
| |
|
|