Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC2190485   Guia per al docent novell
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/3/2024 - 31/3/2024 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundació Universitària Martí l'Humà
  
   Curs a distància (telemàtic)
  
Tipus activitat   18MH Guia per al docent novell
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/03/2024
  
Cost matrícula (Euros)   80
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs ofereix al docent eines pel bon funcionament de l’aula. Dona a conèixer els diferents aspectes que configuren la gestió d’aula i com intervenir en cada un d’ells: Des de la pròpia motivació professional, el treball de les emocions per incidir en el comportament de l’alumnat, estratègies concretes per al bon funcionament de la docència i la tutoria i la relació amb les famílies.
Metodologia:
Formació asincrònica amb la plataforma Moodle: 36 hores + 4 hores de treball personal.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
Publicitat:
Mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
Preu: 80 €
  
Objectius   • Aprendre la importància del propi estat d’un mateix per incidir positivament en els altres.
• Descobrir el potencial d’aplicar estratègies de gestió d’aula en benefici de l’alumnat, de l’equip docent i d’un mateix.
• Aprendre estratègies de gestió de grup per fomentar la convivència, l’atenció a la diversitat i la coeducació.
• Donar recursos per tenir relacions positives amb les famílies.
  
Continguts   Mòdul 1: El rol del docent: la importància del docent líder.

1.1. Estil docent per a una bona gestió d’aula.
1.2. Motivacions per liderar l’aula.
1.3. Estratègies del líder efectiu.
1.4. Liderar per a tots els alumnes.

Mòdul 2: Les emocions dins l’aula.

2.1. El conflicte a cada etapa.
2.2. Coeducació i perspectiva de gènere.
2.3. Documents de centre: NOFC, PdC i PAT
2.4. Educació emocional per a la inclusivitat.

Mòdul 3: Estratègies de gestió d’aula.

3.1. Assertivitat i empatia.
3.2. Escola activa i Programació Neurolingüística.
3.3. Clima positiu: reflexió i espai mindfulness
3.4. Organització d’aula per a la convivència.

Mòdul 4: Comunicació eficient.

4.1. Relació amb les famílies: què, com i quan comunicar-se.
4.2. L’ús de les vies de comunicació ràpides: mail, telèfon, whatsapp…
4.3. Com relacionar-se amb altres especialistes: treball en xarxa per a la diversitat.
4.4. Docents que deixen marca.
  
Formador/a   Mireia Valdés Llonch
  
Avaluació   Avaluació de l’aprofitament :
• Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents models de gestió de grups i de lideratge i reflexionar sobre la incidència de cada un d’ells en els centres educatius i en la pròpia pràctica docent.
• A partir de l’exposició d’un cas justificar quines estratègies i documents de centre es faran servir per a la resolució d’un cas de gestió d’un grup-classe amb problemes de conducta.
• Cal elaborar un document on es representin maneres de gestionar les relacions amb les famílies, partint d’un supòsit fictici.
• Elaborar un pla estratègic d’autoavaluació de la tasca del docent amb relació a situacions reals de cohesió i coeducació en centres educatius.
Avaluació de la satisfacció :
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
  
Requisits de  certificació   • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
• Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
• Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
  
E-mail   coordinacioauladocents@fumh.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).